Využívaš techniky, princípy a stratégie mentálneho tréningu?

Využívaš techniky, princípy a stratégie mentálneho tréningu?


Olympionici, profesionáli, a iné športové hviezdy využívajú služby mentálneho trénera. A čo ty?


Používaš vo svojom športe ten správny mentálny prístup? Využívaš pred- výkonovú mentálnu prípravu?


Ako mentálny športový coach využívam mentálny tréning na pomoc športovcom pri dosahovaní vyššej úrovne v procese ich učenia, tréningu a samotného výkonu.


Ako si na tom ty? Využívaš princípy, techniky a stratégie mentálneho tréningu za účelom zlepšenia svojej výkonnosti a dosahovanie úspechov?



Nižšie nájdeš zoznam 5.tich aspektov mentálneho tréningu, ktoré ti odporúčam začať využívať vo svojej hre (výkone):


1. Mentálny tréning ti pomôže vo vizualizovaní si úspechu. Ak máš niekedy problém s naučením sa určitej zručnosti, správna vizualizácia ti môže výrazne pomôcť. Ak ťa napr. limituje určitý problém počas tvoho výkonu, vizualizácia ti napomôže v jeho zvládnutiu. Vizualizácia je vysoko účinnou a nápomocnou metódou v rámci tvojich mentálnych zručností.


2. Mentálny tréning ti pomôže nadobúdať pozitívne návyky. Počul si niekedy o termíne GIGO? „Garbage in, Garbage out“, tzv. v preklade smeti dovnútra, smeti von. Tzv. že ak trénuješ náhodne a neusporiadane, potom aj tvoj výkon bude náhodný a neusporiadaný. V prípade ak sa koncentruješ na svoj tréning, využívaš presné a jasné techniky a stratégie, a dávaš dôraz na dôslednosť, potom aj tvoje schopnosti a aj tvoja výkonnosť budem nositeľom týchto faktorov.


3. Mentálny tréning ťa naučí princípom špecifickosti/presnosti. Ak sa pripravuješ na svoj výkon v „zápasových“, „súťažných“ podmienkach, v samotný deň zápasu (súťaže) sa budeš cítiť neistý, nepripravený, skrátka nesvoj. Ak sa chceš cítiť sebavedomo, musíš aj svoj tréning prispôsobiť špecifickým aktivitám, cvičeniam. Musíš prispôsobiť svoj tréning reálnym podmienkam. Takýmto spôsobom ťa nič v reálnom zápase (súťaži) neprekvapí.


4. Mentálny tréning ti pomôže využívať mentálne techniky pred samotnou súťažou (zápasom). Ak si „prehráš“ svoj zápas (súťaž) vopred, môžeš získať výraznú mentálnu výhodu voči tvojmu súperovi. Môžeš si prejsť momenty, ktoré ťa v zápase môžu postretnúť. Môžeš si prehrať svoj vlastný výkon, situácie, tvoju stratégiu, môžeš vidieť seba ako vyhrávaš predtým ako sa to skutočne deje. Takýmto spôsobom nadobudneš výrazné sebavedomie.


5. Mentálny tréning ti pomôže zredukovať dopady stresu. Aký stres pociťuješ počas tréningu? Možno nie až tak výrazný. Aký stres pociťuješ počas zápasu (súťaže)? Možno až príliš veľký. Mentálny tréning ti pomôže odhaliť, spracovať a zredukovať dopad stresu na tvoj výkon a aj proces učenia sa.


Mentálny tréning by sa mal stať prirodzenou súčasťou tvojho tréningového programu. Využi služby mentálneho trénera, ktorý ti pomôže, aby si sa aj v mentálnej oblasti stal expertom. Práve mentálny tréning je rozdielovým faktorom medzi výhrou a priblížením sa k výhre, rozdielom medzi samotným utrápeným výkonom a užívaním si zápasu či tréningového procesu.

Obľúbené príspevky
Posts Are Coming Soon
Stay tuned...
Posledné príspevky
Archív
Vyhľadávanie podľa slov
Nasledujte nás
  • Facebook Basic Square
  • YouTube Social  Icon
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square