Predzápasová mentálna príprava

April 11, 2016

Vieš o tom, že rozcvička pred zápasom by mala slúžiť aj na tvoju mentálnu prípravu? 

 

Ktoré z mentálnych stratégií ti pomáhajú k tomu, aby si sa mentálne dobre pripravil na zápas? 

 

Keď sa pýtam mojich klientov na predzápasovú prípravu, väčšina z nich ju popisuje iba po fyzickej stránke, v rámci predzápasovej rozcvičky. 

 

V tomto krátkom článku sa oboznámite s TOP predzápasovými zručnosťami, ktoré sú využívané v rámci predzápasovej prípravy. 

 

Dôležité je si uvedomiť, že predzápasová príprava nie je tým správnym časom na tréning tvojich zručností. Tvoje zručnosti sú v tom danom dni už dané - tvojim cieľom je dostať zo seba v danom momente čo najviac. 

 

Predzápasový stres (úzkosť) je považovaný za najväčšiu prekážku pred tým, aby si zostal uvoľnený a koncentrovaný na svoj vlastný výkon.  

 

Práve v takýchto prípadoch ti pomôže predzápasová príprava po mentálnej stránke. Vďaka nej zostaneš uvoľnený, viacej koncentrovaný a sebavedomý pred zápasom (súťažou). 

 

Často pracujem so športovcami na ich predzápasovej príprave po mentálnej stránke a podľa ich slov im práve táto príprava pomáha dosahovať lepšiu výkonnosť a zákonite aj lepšie výsledky. A čo je nemenej dôležité je to, že si samotný výkon dokážu naplno vychutnať. 

 

Tu sú dôvody, prečo je dôležité absolvovať predzápasovú prípravu po mentálnej stránke: 

 

- Cítiť sa nachystaný a uvoľnený pred blížiacim sa zápasom (súťažou)

- Cítiť sa sebavedome

- Užívať si zápas (súťaž) a zbaviť sa predzápasového (predsúťažného) stresu 

- Veriť vo vlastné schopnosti, ktoré si nadobudol v tréningu

 

 

 

6 základných krokov využívaných v predzápasovej príprave po mentálnej stránke:  

 

1. Prechod medzi bežným životom a športovým výkonom pričom sa zameriavam iba na svoj vlastný športový výkon a odložím všetky svoje prípadné životné trápenia či problémy. 


2. Odhodiť očakávania na výsledok a náročné požiadavky. Jednoducho nechať plynúť očakávania súvisiace s tým, že mám podať skvelý výkon a zakaždým zvíťaziť. 


3. Byť proaktívny a cítiť sa sebavedome pred zápasom (súťažou). Vziať plnú kontrolu nad svojim predzápasovým sebavedomím. 


4. Zamerať sa na proces a nie na výsledok. Zostať koncentrovaný na prítomný okamih a nerozmýšľať príliš nad tým čo bude.


5. Predstaviť si vopred svoj vlastný výkon a plán hry (game plan). Vizualizovať si ako chcem hrať a ako chcem, aby dopadol môj zápas (súťaž). 


6. Pripraviť svoju myseľ a telo na to, aby si plne dôveroval svojim zručnostiam. Pripraviť sa čo najviac na to, aby sa veci iba jednoducho diali a ty si sa častejšie dostával do zóny optimálneho výkonu. 

 

Chceš sa dozvedieť viac o predzápasovej príprave po mentálnej stránke? Ak áno, neváhaj ma kontaktovať a tak posunúť svoj športový výkon na vyššiu úroveň! 

 

 

Please reload

Obľúbené príspevky

I'm busy working on my blog posts. Watch this space!

Please reload

Posledné príspevky

April 2, 2019

Please reload

Archív