Nauč sa v zápase vždy sústrediť iba na prítomnosť!

Nauč sa v zápase vždy sústrediť iba na prítomnosť! Čo tým vlastne myslím?

Ak hráš, je veľmi ľahké začať rozmýšľať nad chybami, ktoré si spravil napr. v predošlých zápasoch či začneš mať obavy nad tým, čo sa môže stať v budúcnosti. Ak sa ti stáva niečo podobné, potom to znamená, že sa nekoncentruješ na prítomný okamih.

Prečo je však dôležité, aby si tomu porozumel? Ak sa chceš dostávať do zóny optimálneho výkonu, potom je potrebné, aby tvoja hlava a telo pracovali v súlade, t.j. že sa musíš koncentrovať iba na prítomnosť, zamerať sa na proces, na konkrétne úkony, nie na minulosť či budúcnosť (napr. výsledok).

Ak je tvoja koncentrácia zameraná na prítomnosť, potom nie je na teba vyvolávaný žiaden tlak. Tlak si začínaš uvedomovať vtedy, ak sa zapodievaš napr. chybami, ktoré si spravil v minulosti alebo máš obavu z budúcnosti. Porozmýšľaj chvíľku nad tým. Ak sa skutočne zameriavaš na proces, si koncentrovaný na to, aby si hral čo najlepšie v danom momente, potom nebudeš pociťovať žiaden tlak na svoju osobu. To znamená, že tvoje svaly budú uvoľnené a hlava "čistá" a koncentrovaná. Vtedy budeš schopný podať čo najlepší výkon.

Zameraj sa na proces, nie na výsledok

Samozrejme chce to čas kým sa naučíš túto vec robiť automaticky. Musíš na tom pracovať. Je potrebné, aby si si na to vytvoril návyk. Po čase to budeš robiť automaticky, bez vedomej vôle. Počas zápasu sa nezapodievaj svojimi myšlienkami. Ak rozmýšľaš nad minulosťou alebo budúcnosťou, zhlboka sa nadýchni a vydýchni (aj viackrát po sebe) a doslovne "vyčisti" svoju myseľ. Pri výdychu môžeš použiť slovo, ktoré ti pripomenie, že máš zostať koncentrovaný na prítomný okamih. Napr. "teraz", "tu a teraz", "koncentrácia".. atď. Po výdychu a vyslovení "koncentračného" slova pokračuj v hlbokom dýchaní a sústreď sa na prítomný okamih. Po čase zistíš, že tento "rituál" ti pomáha v tom, aby si sa zbavil myšlienok na minulosť či budúcnosť a zostal plne koncentrovaný v prítomnosti.

Pracuj na tom, aby si sa koncentroval na to, čo sa deje okolo teba (externý focus)

Ihneď ako si uvedomíš, že sa začneš zameriavať na svoje vlastné myšlienky- napr. nad tým ako sa cítiš alebo nad tým čo bude ak by si náhodou spravil chybu- zhlboka sa nadýchni, zameraj svoju pozornosť na svoje voľné dýchanie a zámerne navráť svoju koncentrácia na prítomný okamih. Hlboký nádych a výdych ťa celkovo uvoľní a pomôže ti navrátiť tvoju myseľ do prítomnosti. Následne sa budeš schopný plne koncentrovať na to, čo sa odohráva okolo teba.

Obľúbené príspevky
Posts Are Coming Soon
Stay tuned...
Posledné príspevky
Archív
Vyhľadávanie podľa slov
Nasledujte nás
  • Facebook Basic Square
  • YouTube Social  Icon
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square